Lenkijos transporto sektorius Lietuvos vežėjus rudenį pasitinka įstatymų naujovėmis

Lenkija yra viena iš pagrindinių transporto arterijų: daugiau krovinių 2017 m. išvežta ir įsivežta tik iš Latvijos. Todėl vežėjai Lenkijos  transporto įstatymų pakeitimus stebi tarsi pro padidinamąjį stiklą. Kokių naujovių įstatymų leidėjai pažėrė 2018 m. rudenį?

Pakeitimai kelių transporto įstatyme

Rugsėjo 3 d. įsigaliojo Lenkijos Respublikos kelių transporto įstatymo pakeitimai. Esminis įstatymo pokytis – už numatytus pažeidimus padidintos baudos.

Važiuojant neturint kelionės leidimo arba pažeidus kabotažinių pervežimų taisykles, baudos išaugo iki 12 tūkst. zlotų (apie 2783 Eur), anksčiau baudos siekė iki 10 tūkst. zlotų (apie 2319 Eur). Tokią pat baudą užtrauks ir bandymai trikdyti patikrinimus arba atsisakymas pateikti reikalingus dokumentus. Įstatyme nenumatyta, kokios baudos grės netinkamai užpildžius kelionės leidimus, tačiau šie atvejai traktuojami kaip važiavimas neturint kelionės leidimo.

Didėja ir baudos viršijant didžiausią leistiną krovinio masę 500–10 000 zlotų (apie 116-2319 Eur) bei matmenis 1000-5000 zlotų (apie 232-1160 Eur).

Įstatyme nurodyta, kad sankcijos gali būti taikomos ir viršijus 10-ies valandų vairavimo limitą, ypač naktį.

Patvirtinti pakeitimai, susiję su intermodaliniu transportu. Juose numatyta, kad siuntėjas vežėjui turės įteikti deklaraciją, kurioje užfiksuota tiksli konteinerio/kėbulo masė. Vežėjas šią deklaraciją turės pateikti kontrolės įstaigai pareikalavus.

Nuo spalio – krovinių monitoringo sistemos pokyčiai

Nuo spalio 1-osios įsigalios ir Monitoringo įstatymo pakeitimai. Juose numatoma prievolė į monitoringo sistemą perduoti transporto priemonės geolokacinius duomenis. Tai leis sužinoti tikslią pervežamų krovinių buvimo vietą. Įstatymo pakeitimai aktualūs gabenant į SENT sistemą įtrauktas prekes.

Kelionių per Lenkiją metu užteks būti įjungus mobilųjį telefoną ar planšetę su instaliuota SENT GEO programėle. Taip pat tiks ir išorinės – vežėjų dažniau naudojamos – geolokacijos sistemos.

Į sistemą bus perduodami šie duomenys:

  • Transporto priemonės buvimo koordinatės.
  • Greitis, kuriuo juda transporto priemonė.
  • Azimutas.
  • Klaidos, ryšio trikdžiai, užfiksuoti perduodant duomenis.
  • GPS įrangos Nr.

Vežėjai nuo spalio 1 d. vairuotojus privalo aprūpinti GPS duomenis fiksuojančia ir perduodančia įranga, o vairuotojai turi pasirūpinti, kad prietaisai veiktų visą laiką būnant Lenkijos teritorijoje arba iki pat krovinio pristatymo. Iki pat Naujųjų vairuotojai dar galės testuoti programėles, rinktis tinkamesnę įrangą, o po 2019 m. sausio 1 d. už šių reikalavimų nesilaikymą vežėjams grės iki 10 tūkst. zlotų (apie 2319 Eur), o vairuotojams – 500–7500 zlotų (apie 116-1739 Eur) baudos.

Lenkija seka Vakarų pavyzdžiu ir specialiose zonose apmokestina benzininius ir dyzelinius automobilius

Rugsėjį Lenkijoje oficialiai pradėjo veikti ekologiško transporto zonos, žymimos specialiais kelio ženklais D-54 ir D-55. Į šias zonas be papildomo mokesčio gali įvažiuoti elektromobiliai ir gamtinėmis dujomis varomi automobiliai. Benzininius ir dyzelinius variklius turintys automobiliai apmokestinti papildomai: valanda šiose zonose kainuoja 2,5, para – 25 zlotus (apie 6 Eur). Bauda nesumokėjus numatyto mokesčio siekia 500 zlotų (apie 116 Eur). Verta atkreipti dėmesį, kad įvairiose šalyse krovinių gabenimas reglamentuojamas kasmet atnaujinamais teisės aktais, taigi vežėjams rekomenduojama stebėti šalių, per kurias vykdomas tranzitas, transporto įstatymų pokyčius.

Taigi, gabenant krovinius per Lenkiją, būtina pasirūpinti būtinaisiais leidimais, neviršyti leidžiamosios krovinio masės bei gabaritų, neviršyti numatomo vairavimo laiko limito ir institucijoms pateikti duomenis apie konteinerio/kėbulo masę. Netrukus į monitoringo sistemą turės būti perduodami ir transporto priemonės geolokaciniai duomenys, o specialios ekologiško transporto zonos nuo šio rudens – apmokestintos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

YOOOOO Dismiss